Saturday, June 28, 2014

I Love This Life

I love this life But it only lasts a minute 
And do you love this life? 
Cuz if you do, 
 I promise I can make it last forever,

Texten tagen från Kim Cesarions hit I love this life.
och har blivit lite av min favorit låt just nu, och jag älskar den delen ovan av texten, för den passar så bra in på mig.

Jag älskar verkligen mitt liv just nu, och det är nog en av anledningarna också till att det är svårt för mig att dejta, att hitta en partner, någon att dela mitt liv med.
Inte för att jag mår bra, inte för att jag är så positiv som jag är, utan för att pga att jag mår så bra och trivs så bra med mitt liv, är det väldigt svårt för mig att motivera för mig själv att förändra något.
Jag vill inte ändra på min träning, och jag är på gymmet 6 dagar i veckan i princip, jag vill inte ändra på att jag reser så mycket med jobb för det är det som gör att jag älskar mitt jobb så mycket som jag gör.
Jag vill inte ändra på hur bra jag och Michelle har börjat få det tillsammans, med allt bara hon och jag gör, vi har vår Father Daughter date en gång i veckan då vi går ut och äter, vi har freddag och lördags mys med film och någon god mat. Vi har våra mini semestrar, och försöker alltid ha något vi kan se fram emot tillsammans.

Så att släppa in någon ny i mitt liv skulle innebära att något eller flera av dessa saker som idag får mig att må så bra skulle behöva ändras, för jag använder nästan all min tid redan, och att då ge tid till någon annan skulle bli en större förändring.

Visst känner jag ibland att det hade varit underbart att dela det med någon, men samtidigt, då måste jag verkligen hitta någon som har förståelse för att jag är väldigt sällan hemma, jag tränar mycket och reser mycket med jobb, och däri ligger moment 22.

No comments:

Post a Comment