Sunday, February 12, 2012

glädjen att laga mat har kommit tillbaka

jag har alltid tyckt det är kul att laga mat, men vardagen har tagit överhand och det blir 3 varianter av falukorv, 2 olika rätter på köttfärs varav den ena är en Köttfärssås och spagetti, och slutligen köttbullar och makaroner.
Man orkar inte fundera ut mat när man kommer hem, och sen parera så Prinsessan som kan vara lite kräsen kan äta det också.
Men så för några veckor sedan började jag titta på vardagsmaten.se och för 2 veckor sedan började jag köra deras menyer och middagsförslag.
och sedan dess har jag lagat 10st underbara maträtter, och det är enkla rätter som man lagar på en halvtimme, dvs det är vardagsmat, men ändå blir den så god.
så jag kan VARMT rekomendera www.vardagsmaten.se för det har gett mig tillbaka glädjen i att laga enkel men så god mat och prova nya rätter, där Prinsessan också faktiskt kunnat äta flera av dom utan att säga något.
Det jag gillar är att på datorn loggar jag in och gör min planering, byter ut de rätter jag inte vill så jag får en veckomeny som funkar för mig, sen när jag åker och handlar så har jag deras app i min Xperia S, och slutligen väl hemma så drar jag upp appen i min Acer A500 Tablet och plockar fram receptet där medans jag lagar mat.
så prova du kommer inte bli besviken.

No comments:

Post a Comment